Mimo dobrych warunków infrastrukturalnych w porcie oraz świetnej lokalizacji w bezpośrednim sąsiedztwie linii kolejowej oraz dróg dojazdowych z całego kraju, port we Władysławowie obecnie nie jest objęty dotacją z Krajowego Planu Odbudowy. Tymczasem w porcie zakontraktowane są inwestycje jednego z czołowych inwestorów w morską energetykę wiatrową.
Od piątku Zarząd Portu Morskiego Kołobrzeg i Grupę Orlen Neptun wiąże list intencyjny w sprawie utworzenia w Kołobrzegu portu serwisowego dla przyszłych morskich farm wiatrowych, które powstaną na Bałtyku na Ławicy Odrzańskiej, w niedalekiej odległości od miasta.
O boomie przeładunkowym w polskich portach, wyzwaniach i potencjale branży, kierunkach rozwoju oraz ważnej roli kolejnej edycji Kongresu Polskie Porty 2030 rozmawiamy z Michałem Śmigielskim, prezesem Morskiej Agencji Gdynia.
Wojewoda Pomorski zatwierdził projekt zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany i udzielił pozwolenia na budowę portu serwisowego Baltic Power w Łebie.
Podczas środowego spotkania organizowanego w ramach Dnia Dostawcy (Suppliers Day) przez Ocean Winds (OW) - jednego z globalnych liderów branży morskiej energetyki wiatrowej, zgromadzonym uczestnikom została przedstawiona wizualizacja zlokalizowanej we Władysławowie bazy serwisowej dla morskiej farmy wiatrowej.
W kołobrzeskim porcie z roku na rok rosną przeładunki, a jego nowoczesną marinę obierają za cel nie tylko europejscy żeglarze. Miejska spółka zarządzająca portem sprostała wojennemu wyzwaniu – tysiące ton ukraińskiego zboża odpłynęły stąd do Rotterdamu. Niedaleka przyszłość to port serwisowy dla morskich elektrowni wiatrowych i plany inwestycji, które podniosą rangę portu z korzyścią dla całego regionu.
Ministerstwo Infrastruktury ogłosiło zmianę koncepcji dotyczącej budowy dużego portu zewnętrznego w Ustce. Zamiast tego, port będzie dostosowany wyłącznie do potrzeb serwisowania morskich farm wiatrowych.
Ministerstwo Infrastruktury udostępniło na Twitterze informację zaprzeczającą medialnym doniesieniom, jakoby całkowicie zrezygnowało z przebudowy usteckiego portu.
PGE Polska Grupa Energetyczna udostępniła film, który w ciekawy sposób pokazuje rolę, jaką spełnia port serwisowy dla morskich farm wiatrowych. W 2026 roku PGE Baltica uruchomi swoją bazę operacyjno-serwisową na terenie portu w Ustce. Dodatkowo planuje tam budowę Centrum Kompetencji Morskiej Energetyki Wiatrowej.
Morska energetyka wiatrowa na Bałtyku to nowe perspektywy dla Pomorza. Inwestycje w ten sektor dynamicznie rosną, a jeden z kluczowych dla branży graczy, PGE Baltica, konsekwentnie włącza się w aktywne wspieranie gospodarczo-społecznego rozwoju regionu.
Po modernizacji nabrzeże Chorzowskie gotowe do pracy
Prezydent Chile: sprzeciwimy się wszelkim próbom wydobycia surowców na Antarktydzie
Puchar PZŻ w Krynicy Morskiej otwiera sezon regatowy
Pożar na tankowcu trafionym rakietą wystrzeloną przez Huti
Niespokojnie na wyspach Nowej Kaledonii. To ważny obszar Francji na Pacyfiku
Chińscy hakerzy inlitrują europejską żeglugę. Wykryto szpiegowskie oprogramowanie